≡ Menu

O Saptamana in Rio de Janeiro – Activitati si Poze

Sapte zile au fost suficiente in Rio de Janeiro pentru a-mi da seama de ce se spune ca orasul acesta este pe cat de frumos pe atat de periculos. Inafara de Parada Oficiala de la Carnaval, am avut parte de alte cateva experiente care am considerat ca trebuiesc impartasite. Experiente bune si mai putin bune…

Intr-o dimineata, foarte devreme, am ajuns la Statuia lui Iisus, care este plasata pe muntele Corcovado din Rio. Am ajuns acolo cu autobuzul, care este cel mai accesibil mijloc de transport la Rio. Cand ne-am dat jos din autobuz, am vazut Consulatul Romaniei chiar peste strada. Sus la monument se poate ajunge doar cu trenuletul, care costa 50 Reali (69 Lei). Dupa o ora de mers cu trenuletul prin padure, am ajuns pe varf de munte (la 700 de metri), la unul dintre cele mai impresionante monumente pe care le-am vazut vreodata.

Despre Statuia lui Iisus am aflat ca:

• Este considerata una dintre cele sapte minuni ale lumii moderne.

• Chipul statuii a fost sculptat de catre arhitectul roman Gheorghe Leonida, nascut in Galati.

• Are o inaltime de 38 de metri (inclusiv soclul de 8m)

• Are o greutate de peste 600 de tone

• La baza statuii se afla o capela in care se tin slujbe.

Abia dupa ce am vizitat statuia am realizat de ce am vrut eu cu ardoare sa iau drapelul romanesc acolo, sa ma imbrac cu iia romaneasca si sa iau si The Little Book of Romanian Wisdom cu mine.

Privelistile, de la peste 700 m inaltime, au fost ametitoare. Eram la o inaltime atat de mare, incat vedeam norii cum plutesc mai jos de noi.

IMG_5618 IMG_5642

Intr-o alta zi am mers sa vizitam faimoasele scari colorate din Lapa. Imi dorisem mult sa ajung si acolo pentru ca vazusem ca este un punct de atractie renumit in Rio. Privelistea a fost foarte frumoasa si colorata.

Dupa ce am aflat povestea celui care le-a creat, scarile au devenit si mai interesante. Au inceput sa fie construite in anul 1990, cand artistul Jorge Selaron, care locuia la una dintre casele din zona, a inceput sa le repare. In loc sa le cimentuiasca, el le-a faiantat in diferite culori, punand accent pe galben, albastru si verde, culorile steagului brazilian.

La scurt timp dupa ce a inceput proiectul, a ramas fara bani, cerand astfel ajutorul turistilor pentru a-si termina misiunea. Cu ajutorul turistilor s-au adunat peste 2000 de bucati de faianta din peste 60 de tari.

Scarile au devenit atat de faimoase incat U2 si Snoop Dogg au filmat videoclipuri acolo. Tot acolo s-au filmat si o serie de reclame si documentare. Vizita este gratis.

Intr-o alta zi cand ne-am simtit mai aventurosi, am mers hiking sa vedem Muntele Sugarloaf (numit de brazilieni Pao de Acucar – Paine de Zahar), inalt de 396m. Am urcat pe Morro Da Urca, varful mai micut, de 220m, situat chiar langa Sugarloaf Mountain.

Am facut doar 30 de minute pana sus si efortul fizic ne-a fost rasplatit cu niste privelisti minunate. In zare se vedea Statuia lui Iisus, care vegheaza mereu asupra orasului. Sus pe Sugarloaf Mountain se poate ajunge doar cu telecabina, care costa 62 Reali (85 Lei). Noi am ales varianta mai intensa fizic, dar mai buna rezonabila pentru portofel.

IMG_5804 IMG_5794 IMG_5811

Multe zile la rand ne-am plimbat pe plaja din Copacabana. Lunga de 4 km, acolo s-au tinut unele dintre cele mai mari evenimente din lume. Mi-a adus aminte de litoralul din Romania, cu muzica care se aude din toate partile si vanzatori care ofera porumb, frigarui si fructe proaspete si reci.

Amintirea cea mai memorabila a mea din Copacabana a fost cand am baut apa de cocos dintr-o nuca de cocos. A fost prima data. Se spune ca apa de cocos este cea mai hidratanta apa.

Cam astea au fost activitatile mele la Rio. Pentru ca am stat cu niste prietene romance, mutate acolo de cativa ani, am ajuns sa inteleg putin cum functioneaza sistemul si cam care este realitatea zilnica a celor care traiesc acolo. Concluziile pe care le-am tras este ca in Romania este mult mai bine in ceea ce priveste sistemul de invatamant, sistemul medical, munca, etc. Cu toate ca brazilienii traiesc intr-o tara considerata de multi ca fiind un paradis, majoritatea dintre ei isi doresc sa emigreze spre Europa sau America de Nord.

Am facut chiar si o lista cu lucrurile care mi-au placut si care nu mi-au placut la Rio…

NU:

• Lipsa de punctualitate. Pentru brazilieni punctualitatea este o chestie relativa. Intarzie la intalniri cu orele, iar lucrul acesta este acceptat. Se intampla foarte des asta si in lumea afacerilor.

• Preturile. Totul este foarte scump. Desi eu am cheltuit $ si rata de schimb a fost in favoarea mea, am realizat cat de scump este cand mergi cu Lei sau atunci cand locuiesti acolo cu un salariu minim pe economie. In perioada Carnavalului toate magazinele si restaurantele si-au dublat preturile.

• Violenta. Rio este un oras frumos dar foarte periculos. Se fura foarte mult. In primele 2 zile n-am iesit din casa cu nimic de valoare.

• Gunoiul. La Rio in timpul Carnavalului erau munti de gunoaie. Brazilienii arunca gunoaie si sticle pe strada, chiar daca la 3m de ei exista un cos de gunoi.

DA:

Natura. E minunata in oricare directie te-ai uita. Plajele sunt cele mai frumoase plaje pe care le-am vazut pana acum.

Fructele. Am mancat fructe care cresc doar in Brazilia, printre care si acai. Sucurile naturale pe care le-am baut acolo au fost cele mai gustoase si mai racoritoare.

Oamenii. Sunt foarte prietenosi, amabili si cu chef de distractie. N-am mai vazut niciodata oameni care sa traiasca clipa mai mult decat brazilienii.

Oportunitatile. Datorita faptului ca Brazilia este a 5 a cea mai larga economie din lume, exista foarte multe oportunitati in ceea ce priveste joburile, afacerile si studiile. Guvernul Brazilian ofera bani pentru start-up-uri si burse pentru cei care pot contribui in vreun fel la cresterea economiei. Daca iti doresti o schimbare de tara, de cariera si de cultura, Brazilia merita o sansa pentru 2-3 ani din viata ta.

Hugs,

Diana

P.S. Filmuletul de la Carnaval este pe YouTube.